Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2007

….περί ιδεολογίας

Στο σύγχρονο πολιτικό πεδίο έχει δημιουργηθεί μια , εσκεμμένη ίσως, σύγχυση περί των πολιτικών ιδεολογιών. Οι διαχωριστικές γραμμές του παρελθόντος τείνουν πολλές φορές να εξαλειφθούν. Ο φιλελευθερισμός, ο συντηρητισμός και ο σοσιαλισμός έχουν ξεκάθαρες διαφορές. Οι περισσότεροι όμως σύγχρονοι πολιτικοί αναφέρονται σε γενικές ιδέες και κατευθύνσεις που είναι αρεστές στο ευρύ κοινό που όμως στην πραγματικότητα δε καταλήγουν σε κάτι το συγκεκριμένο. Είναι στην ουσία κατευθύνσεις που δεν οδηγούν πουθενά.

Είναι ωραία να μιλάμε για προοδευτικά ρεύματα και ριζική ανανέωση του πολιτικού συστήματος για την αναγέννηση της χώρας. Είναι ωραία να μιλάμε για κόμματα με οικολογική συνείδηση, που σέβονται την εργασία και που γνωρίζουν να σέβονται το ιδιωτικό και να υπερασπίζονται το δημόσιο. Πολλά παρόμοια ωραία μπορούμε να αναφέρουμε τα οποία θέτουν ένα ιδεοπολιτικό πλαίσιο και μια βάση διαλόγου, αλλά ίσως δε βοηθούν ουσιωδώς. Πρέπει επιτέλους να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπάνω. Η ουσία βρίσκεται στην καθημερινότητα του πολίτη και σε θέσεις για το πως θα οδηγηθούμε στην υλοποίηση των παραπάνω γενικών ιδεών. Χρειάζονται ξεκάθαρες κουβέντες. Δηλαδή πως θα αντιμετωπιστούν καίρια θέματα, όπως ο ρόλος του Κράτους, η ανεργία, το ασφαλιστικό, η ακρίβεια, η παιδεία, η υγειονομική κάλυψη, η περιβαλλοντική καταστροφή, η σχέση Εκκλησίας-Κράτους, η εγκληματικότητα, τα ναρκωτικά, η Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, ο στρατός, η διεθνής θέση της χώρας, το Σκοπιανό κτλ. Απαντώντας με σαφείς προτάσεις πάνω σε αυτά τα θέματα και κάποια ακόμα θα δοθούν αμέσως οι κατευθύνσεις και το πολιτικό στίγμα.


Πολλές φορές τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από ότι φαντάζουν και η λύση του οποιουδήποτε προβλήματος βρίσκεται ακριβώς μπροστά μας, αρκεί να έχουμε τη βούληση να το αντιμετωπίσουμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια: